کد مطلب:68915 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:149

فرازی دیگر از دعای روز غدیر: معرفت...











اللَّهُمَّ إِنّی أَسْأَلُكَ... أَنْ تَجْعَلَنی فی هذَا الْیَوْمِ الَّذی عَقَدْتَ فیهِ لِوَلِیَّكَ الْعَهْدَ فی أَعْناقِ خَلْقِكَ وَ أَكْمَلْتَ لَهُمُ الدّینَ، مِنَ الْعارِفینَ بِحُرْمَتِهِ وَ الْمُقِرّینَ بِفَضْلِهِ... اللَّهُمَّ فَكَما جَعَلْتَهُ عیدَكَ الْأَكْبَرَ وَ سَمَّیْتَهُ فِی السَّماءِ یَوْمَ الْعَهْدِ الْمَعْهُودِ وَ فِی الْأَرْضِ یَوْمَ الْمیثاقِ الْمَأْخُوذِ وَ الْجَمْعِ المَسْؤُولِ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أقْرِرْ بِهِ عُیُونَنا وَ أَجْمِعْ بِهِ شَمْلَنا وَ لاتُضِلَّنا بَعْدَ إِذْ هَدَیْتَنا وَ اجْعَلْنا لِأَنْعُمِكَ مِنَ الشَّاكِرینَ یا أَرْحَمَ الرَّاحِمینَ.

خدایا از تو می خواهم مرا در این روزی كه برای ولیت عهدی برگردن خلقت بسته ای و دین را برایشان كامل كرده ای، مرا از عارفین به حرمت آن و اقرار كنندگان به فضیلت آن قرار دهی...

خدایا همانگونه كه آن را عید بزرگ خود قرار داده ای و در آسمان روز عهد معهود

[صفحه 210]

نامیده ای و در زمین روز پیمان گرفته شده و اجتماع سؤال شونده نامگذاری كرده ای، بر محمد و آل محمد درود فرست و چشم ما را بدان روشن فرما و كارهای ما را به بركت آن منظم فرما و بعد از هدایت ما را گمراه مفرما و ما را نسبت به نعمتهایت از شاكران قرار ده، ای رحم كننده ترین رحم كنندگان.



صفحه 210.